الأربعاء، 30 مارس 2016

لو سمحت


لو سمحت 
ولو كان عندك ليا وقت 
قولي ليه اتأخرت 
ليه عدى عليا أيام 
انت سايبني ولا سألت 
لو سمحت 
لو لسة جواك ليا شوية مشاعر 
طمني انا خايفة 
انت اللي ياما حطيت الدنيا بين ايدي 
لو قلتلك بس انا خفت
ليه دلوقتي ولا مهتم ؟ 
ليه حضنك ما بقاش بيضم ؟ 
ليه البرد جوة ضلوعك 
بقى شراعك وقلوعك 
ليه الجفا بقى الأساس 
هو اللي بيؤم 
لو سمحت 
وما تسبنيش اتوتر في وجودك غير المفهوم 
وانت اللي ياما شقلبت كيان الأيام حواليا 
لو قلتلك اني اتوترت 
لو سمحت 
ما تسبنيش أبكي خوف قربك 
اللي اقسى من عتمة بُعدك 
سيبني أحس بشوية أمل 
ما تستكترش عليا الأمل 
كفاية مرارة الهزيمة في حلقي 
لما حسيت اني عليك هُنت 
أنا حقيقي ببكي ألمي 
لما تيجي سيرتك وأقول انا عندك كُنت
بقيت ماضي 
ضاقت مساحتي في قلبك 
وأنا قلبي راضي 
خايف تمحيني يوم من حياتك 
قلب مكلوم ومستكين 
من غير حبك فاضي

ليست هناك تعليقات:

 
Wordpress Theme by wpthemescreator .
Converted To Blogger Template by Anshul .