الثلاثاء، 6 أكتوبر 2015

بدور عليك


بدور عليك في وشوش الناس 
وبين حروف كلامهم
جبت القسوة دي منين 
اللي تخليك تجرحني قدامهم
جبت القلب الصعب منين 
اللي يشوفني محتجالك 
بصرخ باسمك وإيدي بمدهالك
ومع ذلك يسيبني أغرق
قدرت توجع قلبي ازاي 
ده أنا والله من الكلام مش قادرة اصدق
أنا بحكي عن حد تاني 
حد غيرك إنت أكيد 
حد غير الطفل الهادي 
اللي نام بين إيدي سعيد
اللي طبطب عليا يوم 
ازاي يوم قدر يجرح 
ويقف عليا كمان يتفرج 
اللي وعدني إنه عمره ما هايسمح 
يخلي الوجع مني يقرب
أنا ماكنتش طالبة منك كتير 
كنت بس طالبة وجودك 
كنت بس طالبة تغرسني وتد 
جوة حدودك
أحس بجذورك بتشدني
بتثبتني جنب ضلوعك
ألمس بروحي ارضك 
أمسح بحبي دمعك
أسمع دوى قلبك 
نواجه الرياح سوا 
عواصف قاتلة 
تثبتني أكتر 
أحضنك أكتر 
تعدي الأيام والسنين 
ونفضل قوة وفي وضعنا نكبر
طيب ارجع
لأَنِّي لسة محتجالك
لأن لسة روحي بتندهك
مشتقالك

ليست هناك تعليقات:

 
Wordpress Theme by wpthemescreator .
Converted To Blogger Template by Anshul .