الأربعاء، 3 ديسمبر 2014

قلبي


وأنا قلبي صورة على الحيطة 
ترسمه يفضل ساكت
توجعه يتألم، تروح ألوانه 
يبقى باهت 
تفرحه يزيد ضي 
ينبض محبة 
ولو كان ميت من الوجع 
الفرح يملاه ... يرجع حي 
*** 
وأنا قلبي منحوت من حب وروح 
جواه خيوط عشق كتير
قادر يبني صرح كبير 
قادر يعشقك ويعيش جواك 
قادر يكون رد لسؤالك
جواب لما تنادي 
موال ليك شادي 
قادر يكون حتة منك وجنبك سمير 
أنا قلبي قادر يكونلك كل الدنيا ... 
بضمير
أنا قلبي كلمة ما تقالتش 
بيت شعر ماتكتبش 
صوت مكتوم كان نفسه يخرج وماخرجش
وهم كان نفسه يكون حقيقة وماتحققش
انا قلبي مكان محدش راحه 
بس جواه ذكريات كتير
أصوات كتير تسمعها جواك 
بتروح بيك لحد هناك 
وتشوف أحداث ماحصلتش
حكايات ماكملتش
وجع قلب هاين على الدنيا 
وقبضة ضعيفة على حلم موجوع لسة ماستسلمتش
وعد صادق لواحد ماكذبش 
حب في قلوبنا مصمم يعيش 
وقادر مايموتش

ليست هناك تعليقات:

 
Wordpress Theme by wpthemescreator .
Converted To Blogger Template by Anshul .