الخميس، 28 مايو 2015

عن وجود .. عن وجودي


عن وجودك ... عن وجودي 
عن حاجات مالهاش أساس 
عن هروبك برة حدودي 
عن خضوعي 
عن تقديمي لقلبي عنك اعتذارات 
و100 التماس 
عن جراح سايبة أثر 
عن بكا نطق الحجر 
عن عويل طويل ومُضني 
عن حنين في يوم سجني 
عن حاجات كتير بتوجع 
بحسها ومن سكات 
بغمض عيني واكتم نفسي 
علشان أحسها من سكات
علشان العلن صعب بيألم 
أكتر ما بتألم الحاجات 
***
عن كل مرة نادوا عليا وانا سرحانة 
عن كل مرة اتجرحت 
يمكن نزفت
وأنا مش حاسة 
وأنا مش فاهمة 
ليه مش بتنفس 
ليه اتخنقت 
ليه مات جوايا كلام 
ليه بقى صوتي فايق وواعي 
مجرد أحلام 
ليه بقى نوم من غير كوابيس 
حلم بعيد صعب المنال 
ليه بقى شوقي ورغبتي فيك 
شيء ميت مجرد جماد 
حتة تمثال 
ليه بينادوني 
رغم إني مابردش 
ليه يحركوني
 وأنا لسة مابردش 
وليه يخرجوني عن شرودي 
وأنا لسة بفكر في وجودك ووجودي 
وحاجات كتير ... مالهاش أساس 


ليست هناك تعليقات:

 
Wordpress Theme by wpthemescreator .
Converted To Blogger Template by Anshul .