السبت، 6 أكتوبر 2012

أنا بس مستنية الشتا


أنا بس مستنية الشتا 
فصل الدموع والبكا 
وقت ما تيجي رعشة البرد وألاقي ان مفيش دفا 
دي رعشة برد ولا خوف ولا قلب علي نفسه جفا 
أنا بس مستنية الشتا 
علشان أستخبي جوة هدومي 
تخبي وتداري همومي 
بدا ما الاقيها قدام عيني 
ممررة يومي 
أنا بس مستنية الشتا 
مستنية أمشي تحت المطر 
مستنية أتخيل ... أو أفتكر 
مستنية ألاقي ذكريات في ريحة أرض اتبلت 
بالمطر 
أو بالدموع 
مستنية أحكي للمطر عن اليوم
وإزاي بس علي صوتها بيجيلي نوم 
وازاي لما هي بتسكت بيسكني خوف 
فأقلق وأقوم 
أنا بس مستنية الشتا
 مستنية الضلمة اللي بتيجي بدري 
وأنا في حضنها اترمي وأنا بجري 
أرمي همومي ... أرمي دموعي 
أرمي وجع كان مخليني علي أخري 
أحكي كلام ماتقالش لحد 
ومايتقالش لحد 
عن وجع اتفرد واتمد 
عن شمس غابت يوم وماجتش تاني 
وماسيبتش إلا البرد 
انا بس مستنية الشتا 
شمس الشتا اللي بتدفي 
بسمة حزينة بتكفي 
ونقطة هوى من قلوب صافية 
بتطيب وتشفي 
انا بس مستنية الشتا 

ليست هناك تعليقات:

 
Wordpress Theme by wpthemescreator .
Converted To Blogger Template by Anshul .