السبت، 18 مايو 2013

أنا كنت



انا كنت الصوت 
في وقت طغى فيه السكوت
وكنت الأمل 
وقت ما انت اتمنيت الموت
وكنت النفس 
وقت ما قطعت النفس
خليتك تعيش جوة أيامي من غير شروط
واتقاسمت معاك فرحة قليلة بملكها
لجل بس ما اشوفك مبسوط
انا كنت الدوا
يوم ما كنت مجروح
وكنت الشفا
اللي رجع فيك الروح 
وكنت الدفا 
اللي وسط البرد ضمك جواه
وكنت الأمان 
اللي اتمنيت يوم تلقاه
أنا كنت النور 
اللي كسر جواك الضلمة
كنت الدليل
اللي عداك الجراح في العتمة
كنت نسمة الهوا 
اللي رفرفت حواليك
وانت محتاس في الخنقة والزحمة
أنا كنت الكتاب 
اللي كنت غاوي تقرا فيه 
كنت المنظر الخلاب 
اللي كنت تحب تبص عليه
وكنت الجمال 
كمان بأجمل معانيه 
ولما بعتني 
انا خسرت اللي بقدمه 
بس انت خسرتني
خسرت حد البعد عنك 
كان بيستحرمه 
كان الحزن في قلبك 
بيستجرمه
مهما كتير واسوني
وفضلوا يتكلموا 
انا هارجع تاني أمل 
هارجع تاني حنين 
هايرجع جوايا 
حب وحنان السنين
هارجع معنى 
انت خسرته 
وكسبه ١٠٠٠ حد حزين

ليست هناك تعليقات:

 
Wordpress Theme by wpthemescreator .
Converted To Blogger Template by Anshul .