السبت، 3 سبتمبر 2011

نفسي أطير يا حلم عمري


أنا نفسي أطير
وأفرد جناحي الكبير 
أنا عاوزة أطير 
******
هاطير وأروح لحد حدودك 
اللي ماشافهاش بشر 
هاخلي جناحي يرسم صورة 
منورة جنب القمر 
ولمعة عنيا في نظرة عنيك 
بترجعني لشوقي إليك 
بترجعني للحظات جنونك 
بسمة عيونك 
دمعة دافية 
نازلة تعبر عن شجونك
هاخدها وأطير
******
هاخدك معايا علي جناحاتي 
علشان تكون معايا في عمري 
وتعيش معايا أحلي أوقاتي 
وسيبنا الهم خلاص بعيد علي الأرض 
الهم اللي عجزك وعجزني معاك 
وفي لحظة حسيت اني ممكن أنساك 
بس لقيت في يوم وليلة 
راحت مني ليالي نسيان طويلة 
واتاريني يا حلم عمري
لسة فاكراك 
ياريت تثبت علي موقفك 
خليك معايا وانا هانقذك 
انت فكرتي 
انت بسمتي 
انا اللي هاخرجك للنور 
وهاتبقي انت ونسي وصُحبتي 
ياللي محدش كان مصدق وجودك 
جوة أرضي بنيت حدودك 
وفي قلب غيري بنيت سدودك 
إنت أنا، حلم عمري أنا وملكي أنا 
******
أنا يوم ما أطير بجناحي 
والناس تسمع صياحي 
دي أصوات سعادتي وأفراحي 
يارب بقي ينسوا عويلي 
وانا شايفاك بتضيع مني في إيد غيري 
لا هايصونوك 
ولا يستحقوك 
وهايسيبوك 
انا معاك بس عشت الحرية 
ونسيت جراحي 
وهطير معاك بجناحي
***********************
المرة أنا كاتبة بمناسبة إني بدأت أول كلمة في حلم عمري اللي توقعت إني نسيته 5 سنين ورجعت افتكرته تاني، وربنا حطه في عقلي تاني بعد ما كنت يئست خلاص يا رب قدرني أكمله علي خير وأشوفه قدامي ياااااااا رب

ليست هناك تعليقات:

 
Wordpress Theme by wpthemescreator .
Converted To Blogger Template by Anshul .