الأربعاء، 24 أبريل 2013

بالحزن مفتون



وساعات يقولوا عليا بالحزن مفتون
وبالبكا والاشجان وكل ما هو ملعون
وساعات في عز فرحتي يطعني رمح مسنون
مليان آهات وتعب وجرح مسجون
وساعات بضحك وانا ببكي مُر السنين
وساعات اقتل جوايا كل معنى للحنين
وفجأة عيوني تطبطب عليا جوة مني 
وأضحك
فيستغربوا ويقولوا مجنون
ازاي بيضحك فجأة اللي قلبه 
بالحزن مفتون
أوقات يفكروني حزين
من أسباب الفرح محروم
او انا عكس كل البشر من أسباب الراحة معصوم
بس انا وصفي فاق كل توقع
انا اللي بالسعادة دايما مهموم
وبخيالات حزينة وسعيدة موهوم
وباجي مع كل غروب 
اعد لحظات الغضب والسكون
وبعدين اكتشف اني لسة ببدأ اليوم
ولسة جوايا قلب 
حزين والفرح فيه ساكن
ايوة انا حزني راح كل الأماكن
بس برضه بفرحي مسكون
وبأجمل ملامح الهيام ببكي حزين
اصل انا اللي بالحزن مفتون

ليست هناك تعليقات:

 
Wordpress Theme by wpthemescreator .
Converted To Blogger Template by Anshul .