الجمعة، 3 يونيو 2011

كل الحاجات


كل الحاجات بتفكرنى بعيون حيرتها تحيرنى و الذكرى مش بتصبرنى
تمر صورتك اتبسم, الابتسامه تعذبنى كل الحاجات حواليا تدور زى الحيطان بتداري النور
و قلبي من بعد الطيران ما حيلته الا جناح مكسور ..... دلوقتى مهما اقول الأه و انت بعيد مين يسمعنى
.
كل الحاجات الا عيونك ممكن انسى كل الحاجات من حواليا عارفة وحاسة 
ضاع الونس يا قمر غايب بعدك مليش أى حبايب 
دلوقتى حتى بخاف حزنى يبعد عني

كل الحاجات كانت تضحك لما اقابلك...لا عرفت نفسى من بعدك و لا من قبلك...
قبلك ماكنليش ولا حاجه.....بعدك سنينى محتاجة
يا ريت تشوف دمعة صوتى لما أغني


كل الحاجات بتعذبنى و أنا وحدانى .... تهرب قصادى و تقولى متجيش تانى
دور على اللى كان وياك تحت الورود نايمه الأشواك
كل اللى يومها فرحته معاك بيعذبني


الأغنية دي بالنسبالي يعني كتير قوي 
يعني أنا 
يعني كل حلم حلمته 
طيب أنا مش ببعتها لبني أدم من لحم ودم أنا ببعتها لنفسي لقلبي 
ببعتها لندى اللي كنت بقول عليها زمان مفيش حاجة ماتقدرش عليها، ندى اللي عاشت لوحدها وكانت شايلة مسئولية نفسها وقدرت تحافظ على نفسها، ندى اللي كان كله بيتباهى بقوتها، ندى اللي كانت بتعرف تعمل 100 حاجة في الدقيقة
ليه نفس الواحد ممكن تيجي عليه قوى كده ليه الواحد ممكن يفقد كل مقوماته للحياة 
فجأة بقى حتى مالوش الحق إنه يطالب بإنه يعيش، الحياة خد وهات طيب انا بقى عندي ايه أديه؟ لا شئ وبالتالي بقى مش من حقي أطالب بشئ فبقيت برضى باللي موجود وده مش قاري طموحي ولا عاجبه ولا مكفيه 
انا اتكسرت بجد يوم ما حبيت، يوم ما حطيت قلبي في إيد حد والدنيا أخدته مني، يوم ما اتنازلت إن قلبي مايفضلش ليا أنا، من أول ما حبيت نفسي مارجعتليش تاني، ياريتني فضلت عايشة نفس الحياة الهادية بتاعتي، من غير إثارة الحب اللي اسعدتني في وقتها وبعدين أخدت مني أكتر من اللي اديتهولي
 
كل الحاجات بتفكرنى بعيون حيرتها تحيرنى و الذكرى مش بتصبرنى

كل حاجة في حياتي بشوفها دلوقتي بتفكرني بماضي، كل صورة كل كلمة كل حلم، والذكريات بجد مابقتش بتكفيني زي زمان

و قلبى من بعد الطيران ما حيلته الا جناح مكسور ..... دلوقتى مهما اقول الأه و انت بعيد مين يسمعنى.

ودي حقيقة أنا حتى كلمة أه بطلت أقولها علشان مش هلاقي اللي يسمعها أه دي مرة كتبت حاجة وفي وسط الكلام كتبت عن نفسي "حلمي بسيط بس مش هاقدر أحققه من كتر بساطته بقيت بعديه وبسبقه" ودي الحقيقة أنا أمنية حياتي أعيش زي الناس العاديين بس لا عاوزة أكتر ولا أقل أنا وصلت لفوق قوى قوى قوى ووقعت بعدها لتحت قوى تحت الناس كلها وبقت أمنيتي أوصل بس للناس
 
ضاع الونس يا قمر غايب بعدك مليش أى حبايب 
دلوقتى حتى بخاف حزنى يبعد عنى

عمري ما هاقدر أجرب احساس الحب بنفس صافية تاني لأن دايماً هاتفضل في حاجة مجروحة ونفس مكسورة، نفس هاتشيل أقل موقف وتحمله أكبر مما يحتمل، نفس أصلا فقدت الملكة إنها تحب

  يا ريت تشوف دمعة صوتى لما أغني
 مش لازم أغني كفاية وأنا بتكلم بقت في رنة حزن في صوتي غريبة وبقي عندي قدرة غريبة على السكوت بس هي مش قدرة على الصمت قد ما هي عدم قدرة على  الكلام

  كل اللى يومها فرحته معاك بيعذبنى
بجد بجد كل فرحة فرحتها في يوم من الأيام بقت بتوجعني دلوقتي حتى بخاف أتكلم عنها، في ناس ربنا خلقهم علشان يعيشوا احساسهم لوحدهم، وأنا يوم ما غيرت طبيعة ربنا فيا ماعرفتش أعيش تاني  

ليست هناك تعليقات:

 
Wordpress Theme by wpthemescreator .
Converted To Blogger Template by Anshul .