الجمعة، 12 أغسطس 2011

حرية


أنا نفسي أتنفس حرية
وأكسر قيودي الوهمية
وأبطل أكتم أشعاري 
نفسي أتنفس تتفتح أزهاري
يسبح الحب في أنهاري 
وأضرب الخوف ضربة قوية
وأنا نفسي أتنفس حرية 
وأكسر قيودي الوهمية 
أنا عاوزة ابتسامتي ترجعلي 
أو ضحكتي الحلوة المعدية
ومايبقاش تفكيري للوجع والأه
وأفكر بقي فيا شوية
ده أنا نفسي أتنفس حرية 
وأكسر قيودي الوهمية 
وتبطل أوهامي تلعب بيا 
وأكبر وأنا في عيوني صبية 
مش مهم الناس عاوزة ايه 
مش مهم أشوف حنية
ولا حتى آسية 
انا عاوزة سعادتي تبقي ليا 
وأقدر أتنفس حرية
وأكسر قيودي الوهمية
عاوزة ألبس اللي أنا عاوزاه 
أشوف انا نفسي أكون فين 
وهو ده المكان اللي أنا رايحاه 
مش مهم الناس تقول أمين 
المهم إن ده اللي أنا حاساه
حزني ده مين سماه 
جاني مامشيش تاني 
باينله تاه 
هاديله سكته 
يمكن تفك أزمته 
ويشوف حد غيري يرافقه ويصاحبه 
نفسي بقي مابقاش صاحبته 
وهافك شعري وأتنطط 
هارقص بفستان مشجر وطبلة
ولو قالوا عليا عبيطة وهبلة
مش مهم 
حتى لو قالوا غجرية
المهم أتنفس حرية 
وأكسر قيودي الوهمية

ليست هناك تعليقات:

 
Wordpress Theme by wpthemescreator .
Converted To Blogger Template by Anshul .